zondag 10 mei 2009

Fluitenkruid


Meimaand,wat mij betreft de mooiste tijd/maand van het jaar. Alle frisse groen nog, jong leven overal, en wat ik altijd erg mooi vind: het bloeiende fluitenkruid in de bermen en wegkanten overal!
Ik vind het altijd een prachtig gezicht en noem het altijd: "met kant omzoomde wegen".
Toevallig zag ik vorige week dat Jac. P. Thijsse, natuurbeschermer, medeoprichter van "Natuurmonumenten" en ook heel bekend van de Verkade albums, de plant ook wel "Hollands kant" noemde. Ik wist dit niet,maar vond het wel heel toevallig en mooi dat ik dezelfde associatie erbij heb als hij.
Ik geniet deze tijd van het jaar ook altijd extra van de weg van huis naar het werk en terug, buitenaf,langs kleine wegen van dit prachtige gezicht van bloeidend fluitenkruid overal langs de wegen en sloten.

4 opmerkingen:

Jouke zei

Mooi stukje.
Grappig dat van Hollands kant en hoe jij hetzelfde al dacht.

blondie zei

Hoi Catwoman,

Lees dit stukje nu pas (te druk met andere dingen), maar dat is inderdaad wel heel toevallig! En ik ben het helemaal met je eens: de maand mei is prachtig! Ik kan er ook altijd erg van genieten.

HermaL zei

Catwoman (intrigerend die naam. Je bent een Enschedese collega?)
Wat een toevalligheid. Deze week wandelde ik langs de Linge en daar stond de berm vol met koolzaad en fluitenkruid. Ooit maakte ik een haiku over het - toen nog- fluite(!)kruid:
Berm gehuld in kant
Ijle uitbundigheid
van fluitekrui in mei.

Geniet nog deze maand!

catwoman zei

Hallo Poeh,

Hartelijk dank voor je reactie. Ben een Enschedese collega ja.
Heb al heel lang niet meer geblogd zoals je kunt zien,maar misschien dat ik het binnenkort wel weer eens oppak.
Voor wat betreft fluite(n) kruid, ik vind het ieder jaar weer PRACHTIG! Dit jaar wat aan de late kant door het weer, maar beter laat dan nooit!
Jij ook: genieten!!

Groetjes Catwoman