zondag 26 oktober 2008

Ding #4


Vanochtend even de tijd genomen e.e.a. nog eens door te lezen, en nog wat zaken uit te proberen.
Ik weet nu wat RSS-feeds zijn, kan ze vinden, en kan ze toevoegen in de RSS map van zowel mijn Outlook thuis, als ook naar Gmail, en Netvibes.
Ik heb wat feeds van sites toegevoegd die ik zelf thuis regelmatig bekijk, en dat is wel handig.
Zoals bijvoorbeeld:

Overigens kon ik bij een aantal sites helemaal geen RSS-feed vinden, zoals bij de gemeente Enschede n.b.!
Ik moet zeggen dat ik thuis toch het eerst naar mijn Outlook-map kijk, dat is het eerst dat ik altijd opstart voor de mail e.d. Maar vanaf een andere locatie kun je natuurlijk ook bij Gmail of Netvibes kijken.Alhoewel ik wel vind dat Gmail wel langzaam is met binnenhalen van mail en dergelijke dingen. Ik heb de berichten soms al lang en breed in mijn Outlook staan en dan staan ze er bij Gmail nog steeds niet.

Maar al met al vind ik het toch zeker wel handig om van enkele websites RSS feeds toe te voegen en te gebruiken. Ik kan me voorstellen dat dit ook binnen de bibliotheek handig kan zijn, omdat we toch ook vaak met een aantal veel gebruikte sites werken.
Weer iets geleerd, ik vind het nog steeds leuk.
p.s. Iedereen heeft gisteren zeker ook het artikel in de krant gelezen over bloggen?

1 opmerking:

Jeanne zei

Hallo Catwomen,
Ik heb het bericht ook gelezen en vond het wel frappant, toeval bestaat niet! Ik denk ook dat de continuïteit een punt is.
Mooi blog heb je, zet hem in mijn lijst. Ik kan de bibliotheek widget nog niet toevoegen.
Tot zover,
Jeanne d'Arc