zondag 25 januari 2009

Prachtige foto's inauguratie Obama van CNN


Ik heb prachtige foto's gezien van de inauguratie van president Obama, via CNN.
Echt de moeite waard om ze te bekijken!

Allereerst een satelliet opname van de mensenmassa's in Washington.
Dan prachtige 3-D opnames die CNN heeft samengesteld met foto's die door het publiek overal zijn gemaakt. Gedaan met Photosynth. Heel bijzonder, en dus een knap staaltje van gedigitaliseerde informatie voor gemeenschappelijk gebruik, en interactie.
En tot slot nog een "inzoomfoto" van 1474 Megapixels. Super, je kunt heel ver inzoomen en veel details zien.
Ik zou zeggen, bekijk het eens en geniet nog eens een keer op een andere manier van dit speciale, historische moment.

5 opmerkingen:

Jouke zei

Zeker de moeite waard. Vooral dat Photosynth vind ik heel apart.

aliebieb zei

Ik ben ook helemaal onder de indruk van de installatie van deze president en ik ben er van overtuigd dat dit een verandering teweeg brengt! ik heb er op mjn blog, op mijn manier aandacht aan besteed. groet aliebieb

blondie zei

Ongelooflijk! Het ziet op die satellietfoto letterlijk "zwart" van de mensen. En op die inzoomfoto kun je je zelf terug vinden tussen 2 miljoen (!) mensen. Best een beetje eng, vind je niet?

catwoman zei

Ja, Blondie het is niet anders in deze tijd: "Big Brother is watching you". Maar aan de andere kant: als je niks te verbergen hebt, maakt het mij (nog) niet zoveel uit.

blondie zei

Ik maak me er eerlijk gezegd ook nog niet zo druk om, hoor.