vrijdag 2 januari 2009

Opgelucht....


Ik heb nu eindelijk even weer zin en rust om een blogbericht te schrijven... Want er gebeurde iets afschuwelijks op Oudejaarsdag. Onze rode kater Simba mocht eigenlijk niet naar buiten, dat schreef ik al. Maar hij ontglipte ons toch 's ochtends. Bleef heel lang weg, tot aan de middag. Herhaaldelijk geroepen, overal gezocht...géén Simba. Mijn dochter Myrel, waar hij altijd nogal erg aan gehecht is en op reageert had ook geen succes. Hij komt nog wel, dacht ik.
Uiteindelijk wilde ik weggaan om nog wat laatste boodschappen te doen. Ik reed mijn auto achteruit op de oprit en merkte dat ik over iets heenreed, leek op een stok o.i.d. Maar ik zag niets....ineens sprong en tolde Simba voor mijn auto uit over de oprit!!!! Als een "hondsdolle" kat rolde hij voor de auto. In paniek sprong ik eruit, overal bloed! Bloed uit de bek, uit de neus, bloed in de ogen!! Meteen opgepakt en dierenarts gebeld. We konden gelukkig direct terecht. Onderweg bleef maar bloeden, hijgen en rochelen, ik dacht "het is gebeurd met Simba, straks krijgt ie een spuitje en kunnen we weer een graf graven naast Beetle die nog maar net weg is".
De dierenarts deed niet zoveel, spuitje tegen de shock en pijn, het bloeden was wat minder en Simba kon wel staan. Moest daar blijven. In de middag konden we bellen. Ik was helemaal van de kaart en kapot, huilen, en zo'n enorm schuldgevoel!!!! 's Middags hoorden we dat het beter ging, geen vitale delen beschadigd en we konden hem om 17.30 weer halen. Beestje was nog steeds van slag, later werd hij wat rustiger, gelukkig.
Nu, achteraf valt het gelukkig nogal mee,beschadigde neus en bekkie, wat bloeduitstortingen op het oog. Hij is weer rustig, spint weer, drinkt, maar wil nog niets eten. Heeft nog koorts, we waren vandaag nog even bij de dokter. Komt dus wel weer goed. Waarschijnlijk ben ik over zijn staart gereden, en is hij in paniek tegen het wiel of zo gesprongen. Misschien uit angst voor het geknal onder mijn auto gaan zitten, hoewel mijn dochter daar ook gekeken had, of misschien wel boven op het wiel...., hoe dan ook ik heb niets gezien, maar je wilt niet weten hoe ziek ik er van was. Geen leuke dagen voor Catwoman!!!!!
Voel me vandaag pas ietsje beter, en opgelucht...........

14 opmerkingen:

Jouke zei

Wat een vreselijk verhaal!
Gelukkig dat het nu wat beter gaat.

Anoniem zei

Wat verschrikkelijk Marjon, geen leuk begin van het jaar! Maar gelukkig gaat het wat beter, en is de kat er nog. Hij had met dat geknal ook verder weg kunnen lopen.Dan was je 'm kwijt geweest.Moet je maar niet meer aan denken.
Tot woensdag, of eerder.

aliebieb zei

Wat een naar verhaal, gelukkig is het toch redelijk afgelopen, sterkte ermee.
Verder een goed en gezond 2009 voor jouw en je (dieren)familie.
Groet aliebieb

blondie zei

Tjonge, jonge, wat een verhaal, Marjon! En wat een schrik. Kan me voorstellen dat je daar behoorlijk door van de kaart raakt. Gelukkig voor jou en je gezin is het toch goed afgelopen.

Nog een heel goed en gezond 2009 gewenst!

Groet, Blondie

sam zei

Wat naar verhaal. Gelukkig is het relatief goed afgelopen.

Nog de beste wensen voor 2009 voor jou en je familie.

Groet, Sam

potter85 zei

Wat een rotgevoel zul je gehad hebben. Hoop voor jullie dat het nieuwe jaar jullie veel goeds brengt.
Een knuffel van Bob en Dick .
Potter85

catwoman zei

Ja, Potter je zegt het helemaal goed, een ENORM rotgevoel!! Vandaag heeft hij voor het eerst weer een beetje gegeten. Gelukkig gaat het nu beter, maar zo zag het er in eerste instantie absoluut niet uit! Als je het had gezien....ik gaf er geen cent meer voor! Maar men zegt dat katten 9 levens hebben, nou dat is dan zo... En dan k voor de goede wensen dat wens ik jou en jouw lieve katten ook...liefs Catwoman

Shanti zei

Kan ik me heel goed voorstellen Catwoman, dat rotgevoel bedoel ik. Maar lijkt me echt niet dat jou ook maar iets te verwijten is! Dieren zijn zo van slag en in paniek door vuurwerk. En als ze dan ook nog met carbid beginnen!
Maar ik hoop dat hij snel weer beter is en jij je nu al een stuk beter voelt!

last best zei

Jeetje zeg, wat zul jij je rot hebben gevoeld!! Wat een vreselijk verhaal zeg. Gelukkig gaat het nu allemaal wat beter. Voel je maar niet te schuldig, je kon er toch echt niets aan doen...... Sterkte.

infogirl zei

Gatsie, wat een akelig avontuur.
Geen leuke manier om het nieuwe jaar te beginnen.
Zo zie ja maar weer: een ongeluk zit in een klein (onverwacht) hoekje.
Sterkte ermee !

salsadancegirl zei

Hoi Catwoman ,

Wat een vreselijk verhaal . Kan me jouw gevoel heel goed voorstellen . Maar gelukkig is het met Simba toch nog goed afgelopen . Ik weet hoe dol je op jullie katten bent.

Nogmaals een heel gelukkig nieuwjaar.

Knuffel van Salsagirl

last best zei

Hoi hoi,

Gaat het allemaal alweer wat beter? Ik hoop het voor je.
Ik heb een vraagje voor je: Hoe heb je in vredesnaam die letter boven je blog gemaakt? Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar!! Zeer frustrerend....

Anoniem zei

Tjee, ik lees je verhaal nu pas, maar wat een verschrikkelijke tijd moeten jullie gehad hebben. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt hoor, sterkte

groetjes

Mark van Leeuwen zei

Wat akelig om zo 2008 af te sluiten! Gelukkig is alles goed afgelopen;)
Liefs Mark