zondag 22 februari 2009

Die Lesende


Vanmiddag even naar Gronau geweest om een (stukje) van de Carnavals Umzug te zien. Veel Enschedese inbreng, en veel kleinschaliger dan b.v. in Oldenzaal. Het was er best druk.
We zijn lopend gegaan vanaf huis, dat is een klein half uurtje lopen naar het centrum van Gronau.
Onderweg kwamen we nog een Romeins bacchanaal tegen, helemaal in stijl (rare jongens die Romeinen.....:-)).
In Gronau ontzettend veel verklede mensen. Al gauw kwamen we een groepje uit ons dorp tegen. Die hadden het gezellig gemaakt met frisdrank, Flügel, bier en flessen Apfelkorn. Ik dacht: "laat ik daar maar niet aan beginnen...." Maar ik heb sinds een hele lange tijd weer eens een blikje bier (nog een halve liter ook!) gedronken.
Vroeger, toen ik nog op school zat heb ik veel en heftig Carnaval gevierd. 3 Dagen lang, meestal in Oldenzaal. Tegenwoordig heb ik er heel weinig meer mee, alleen het lawaai al...ik kan er gewoon niet zo goed meer tegen.
Maar het is wel leuk in Gronau. De binnenstad is sowieso een stuk verbeterd t.o.v. een aantal jaren geleden. Komt ook door de Laga van 2003. Verder een interessant Rock 'n Pop Museum dat ik aan iedereen kan aanraden, die een klein beetje van muziek houdt. Nu alleen dat lelijke marktplein nog! Vreselijk.
Kom er regelmatig, ze hebben wel een paar leuke kledingwinkels en dan kom ik altijd langs een kunstwerk. Het heet "die Lesende". Ik wilde het al een tijdje op mijn blog zetten, want het past zo goed bij ons vak, en ik zou het zelf kunnen zijn, vroeger als meisje met een boek in de tuin.
Ik wilde jullie het niet onthouden, dus bij deze.

7 opmerkingen:

Jouke zei

Mooie post Catwoman.

last best zei

Jammer dat we elkaar zijn "mis gelopen" tussen al die mensen. Wat was het druk hé? Maar wel bere gezellig. Mooie optocht, veel snoep, chips etc. Voor de kids helemaal geweldig. Zo hé, een halve liter, burp. Krijg ik niet naar binnen hoor, een glaasje lukt nog wel maar een halve liter. Iedereen was idd prachtig verkleed, veel werk van gemaakt. Alleen dat vond ik al leuk om te zien. Tot zo op de twitter.

catwoman zei

Ja, en toen was ik er niet meer, op de Twitter dan. Zag wel dat jullie nog even gekletst hebben. Toen ik keek was iedereen al weer weg, vandaar.
We twitterer.....

yvi23 zei

Hallo catwomen,

bedankt voor je berichtje op mijn blog. Jij was als eerste klaar
en had goud... ik wou ook op het podium ....is me gelukt heb brons!

groetjes yvi

catwoman zei

Dan staan er toch maar mooi 2 met dezelfde achternaam op dat podium of niet!!! Wie doet ons dat na?
Super Yvi!!!

blondie zei

Heb op dit moment verschillende familieleden die in Gronau wonen en kom er dus ook vaker. Het is inderdaad een mooi beeld, zou er ook een kleinere uitvoering van zijn? Kunnen we het in de tuin zetten. Verder weer een leuke blogpost (die ik eindelijk gelezen heb!)

aliebieb zei

Van de Krantenlezer die in de stad (Enschede) staat, is wel een piepkleine uitvoering, staat in onze boekenkast(en in mijn blogpost) Is ook leuk.