dinsdag 30 december 2008

Carbid schieten in Glane

Morgen is het weer zover......traditioneel de hele dag carbid schieten in Glane op wel 2 plaatsen tegelijk! Leuk voor met name de mannen en de jongetjes... Voor de huisdieren minder, gelukkig zijn onze katten niet zo bang. Eventjes wel leuk, maar ik ben het al gauw zat, want de vloer dreunt hier dan in huis, en de ruiten trillen in de sponningen!
Maar het trekt altijd nogal veel bekijks, dus voor degene die dit leuk vinden...er is altijd bier en glühwein e.d. aanwezig. Kom gerust kijken!
Ik zal blij zijn als de rust op 1 januari is weergekeerd...
Zie bijgaand filmpje met bijpassende muziek van Normaal...

10 opmerkingen:

Jouke zei

Hier achter werd het vorig jaar ook gedaan en die wilden dit jaar terugkomen. Ben benieuwd. Maar dat zijn dus echt heftige "knallen".

catwoman zei

Ja, inderdaad....(zucht..)het dreunde vandaag al behoorlijk!

Anoniem zei

Bij Jouke achter is ook bij mij achter. Wij wonen een paar straten van elkaar! Ik heb er vorig jaar bij gestaan maar dat is echt heftig!!Het hoort er een beetje bij met oud en nieuw. Een gezellige avond gewenst morgen.

catwoman zei

Wat ik nog vragen wou Jouke, Last Best,en Karin: zijn jullie dieren nog bang voor het vuurwerk en het geknal? Onze Saartje(cypers) kunnen we niet binnenhouden,is een echte buitenkat, maakt ook deuren open. Maar die rode kater Simba komt morgen echt niet naar buiten. Binnen is hij niet zo bang, maar buiten weet ik het nog niet zo....Geen leuke dag voor veel beesten morgen.....Maar voor jullie allemaal fijne jaarwisseling! Liefs Catwoman

Jouke zei

De katten maakt het niks uit. Bart is ook niet bang maar Toon (de kruising anatolische herder dus) wil liever niet naar buiten, dus die moet ik echt meesleuren en als er wordt geknald heb ik de handen vol om het rondje af te maken (wil in 1 streep naar huis namelijk en is errug sterk!).
Gelukkig hebben ze er binnen geen last van (mijn vorige hond -die absoluut niet bang was- dacht bij elke knal dat we werden aangevallen ofzo, dus was constant aan het blaffen).
Het was trouwens net ontzettend koud (-11) tijdens de ronde met de honden.
Allemaal fijne jaarwisseling!
Jouke

Anoniem zei

Onze kat komt nooit buiten(wil ze ook niet). Maar is niet bang voor vuurwerk.Ze ligt gewoon op de vensterbank naar de lucht te kijken.
Vind het wel zielig voor al die dieren die wel bang zijn. Alleen daarom al ben ik blij dat het weer gebeurd is met het geknal.

Shanti zei

Nou die van mij is panisch! En die van mijn dochter is ook bang. Ja ik weet het Perzen zijn watjes! Maar wel heeel lief.

Jouke zei

@Shanti: misschien een echte (!) europese korthaar erbij zetten. Ik heb nog wel een adresje ergens..

catwoman zei

@Shanti, mijn lieve halve Pers Beetle die net overleden is was altijd stoicijns! Keek altijd heel hooghartig naar buiten tijdens vuurwerk! Maar ook niet echt "kats" ze ving NOOIT iets, nog geen vlieg. En ik mis haar nog steeds...

aliebieb zei

"Bij ons achter"is Heutinkstraat, en daar stond een installatie van ongeveer 15 melkbussen dus de kopjes rammelden zo ongeveer in de kast. (Vorig jaar is de melkbus bij ons in de gang nog "gejat" voor dat doel) onze katten komen nooit buiten(ja, in een omheind achterthuis) maar zijn toch wel bang, hond Max is niet heel bang maar vindt het toch maar zo, zo...