donderdag 4 december 2008

Ding # 17 Web 2.0 site naar keuze

Met de ervaring van alle Web 2.0 toepassingen en sites die inmiddels bekend zijn en waar ik mee gewerkt heb, ben ik in de lijsten van de Web 2.0 sites gedoken, zoals die in de informatie werden genoemd. Ellenlange lijsten met heel veel onbekende namen. Aantal dingen aangeklikt, maar niets interessants gevonden. En om nou àlles te bekijken is gewoon teveel van het goede.
Wel heb ik een site gevonden waar heel regelmatig interessante informatie op staat over Web 2.0 in het algemeen. Leuk om hier af en toe eens naar te kijken.
Ook kwam ik bij toeval iets tegen over de meest populaire blogs en websites ter wereld, ook maar even hier vermeld.

Maar omdat ik toch iets nieuws wilde bekijken, kwam ik via via op de site van "Last.fm", voor een aantal van jullie ook wel bekend. En ik moet zeggen dat ik hier toch wel heel erg enthousiast van ben geworden. Muziek zoeken, meteen filmpjes erbij. Persoonlijke voorkeuren worden gekoppeld, en hiermee vergelijkbare muziek wordt voor je gezocht en aanbevolen. Achtergrondinformatie en foto's van artiesten kun je bekijken, muziek downloaden voor je MP3 of 4 (handig voor straks....). Maar ook muziek delen met andere gebruikers behoort tot de mogelijheden. Je kunt een bibliotheek van je eigen muziek samenstellen, en die weer onderverdelen. Handig om e.e.a. te ordenen.
Ik ga me hier zeker verder op storten en in verdiepen, want ik ben een enorme liefhebber van allerlei soorten muziek.
Of de bibliotheek hier veel mee kan weet ik niet zo goed, meer de klanten denk ik.
Maar voor mij persoonlijk: een èchte aanwinst!!!

2 opmerkingen:

Jouke zei

Last.fm is inderdaad een topper.
Maar ik had begrepen (tijdje terug) dat het niet meer gratis zou zijn..?

catwoman zei

Niets van gemerkt, ik kon gewoon een account e.d. aanmaken. Over kosten niets gezien.