donderdag 11 december 2008

Ding #20 Muziek online beluisteren in sociaal netwerk


Oeps..... eigenlijk had ik me hier al mee bezig gehouden bij Ding #17.
Dus kan ik hier eigenlijk vrij kort over zijn.

Last FM vind ik een geweldige manier van muziek zoeken, delen etc. Ik heb diverse nummers in mijn playlist gezet, en favorieten aangemaakt. Via de site ook weer video's bekeken.
Ik zal straks ook zeker via Last FM muziek downloaden op mijn mooie Zen-speler die nu aan de horizon gloort.
Om lid te worden van een bepaalde muziek "groep" daar zit ik op dit moment nog niet echt op te wachten. Wat ik wel leuk vind is dat er andere suggesties worden getoond die aansluiten bij je eigen muziekvoorkeur. Die kun je dan via de "radio"speler ook weer beluisteren.
Ook heb ik nog even globaal gekeken naar de alternatieven van Last FM, zoals genoemd in de informatie van 23 Dingen. In dat lijstje miste ik Imeem, dat toch ook een groot sociaal netwerk is, en waarvandaan ik regelmatig muziek op mijn blog zet.
Zoals ik het ook al in mijn eerdere bericht schreef vind ik het een echte aanwinst voor mij persoonlijk, en misschien ook te gebruiken in het "muziekexpertisecentrum" in onze bibliotheek voor alle muziekliefhebbers.
Een LastFM widget had ik al eerder geplaatst, met mijn laatst beluisterde nummers.
Dus volgens mij ben ik dan klaar met dit Ding.
Voor de rest verwijs ik naar mijn blogpost van 4 december j.l. over Ding #17.

5 opmerkingen:

Jouke zei

Volgens mij ben je ook klaar met dit ding en heb je de Zen "in the pocket" (snel afhalen bij ed.).
Je last.fm laat trouwens op dit moment niks zien (misschien een tijdelijk iets).

O ja: dat plaatje is ook leuk!

Jouke zei

PS.
Had je dat zoeken in je weblog er al langer opstaan?
Werkt mooi, waar heb je dat opgeduikeld, wil ik namelijk ook wel (hoef ik niet al mijn berichten te "taggen"/labelen).

STOP!!!The Cavalry :-)

blondie zei

Oke. Het is mij nu helemaal duidelijk waarom jij als een speer door die dingen gaat: je wilt alleen zo gauw mogelijk die ZEN!
Geef het maar toe!

Nee hoor. Ik heb het allemaal even gelezen (liep een beetje achter) en weet nu weer wat me allemaal nog te wachten staat. Je hebt het ook weer heel goed verwoord.

Groetjes, Blondie

catwoman zei

Tuurlijk ging ik alleen maar voor die Zen...:-))

Voor Jouke: ik moest zelf ook weer even speuren waar ik die zoekfunctie vandaan had, was n.l. bij toeval, vond daar ook die sneeuw. Maar het komt hier vandaan. Onderaan staat "a simple search widget".
En....zoek nog naar andere muziek, kan nog niet direct iets vinden, komt goed hoor..:-)

Jouke zei

Bedankt voor de link, heb nu ook het zoekvenstertje op m'n blog.