zondag 21 december 2008

Zonnewende


Het is 21 december.... kortste dag, (morgen ook nog....) Maar tijd voor de (winter) zonnewende. Zie ook: Germaanse Joelfeest . Je hoort ook wel eens de Engelse term "Yuletide".

Voor mij altijd een psychologisch omslagpunt. We gaan weer langzaam naar het licht! Ik houd niet van die korte, donkere dagen... O, met Kerst vind ik het altijd wel even leuk, met al die flonkerende lichtjes, maar daarna......nee!!! Het duurt me gewoon te lang!
Ik houd nu via pagina 718 van NOS teletekst dagelijks bij hoeveel licht er bij komt, eerst maar mondjesmaat een minuutje 's avonds, later ook 's ochtends per minuut. Maar na een tijdje gaat het met sprongen van 2 minuten tegelijk.
Het zit allemaal tussen de oren, maar het geeft mij altijd een goed gevoel...

6 opmerkingen:

aliebieb zei

Voor we het weten is het weer voorjaar. Geniet van de komende tijd en gefeliciteerd met het doorlopen van de 23 dingen. Veel plezier met je Zen.

Jouke zei

Gefeliciteerd met het omslagpunt Catwoman.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met het behalen van 23 dingen, en geniet van de muziek op je Zen. Ik hoop wel dat je blijft bloggen en reacties geeft. Het laatste berichtje spreekt mij ook erg aan. Ben absoluut geen wintermens. Doe mij maar zon en een terrasje.Maar zoals je zegt, worden de dagen nu weer langer.Heerlijk!!

catwoman zei

Dank je wel, maar ik moet Ding 22 en 23 nog doen hoor.....Mar dat gaat nog wel lukken voor 2009!
Iedereen alvast hele fijne en goede feestdagen gewenst van Catwoman.

Jouke zei

Ja zeker. En misschien lukt dat niet, kan toch? :-)

Jouke zei

PS: 23 hoef je niet te doen, is de gezame(n)lijke evaluatie/afsluiting.
Dus alleen nog 22 vandaag of morgen :-)