woensdag 12 november 2008

Lekker Ding #10 Delicious of Del.icio.us



Ding 10 alweer, luisterend naar de mooie naam Del.icio.us, oftewel social bookmarking.
Voorheen kende ik deze naam alleen als titel van het culinaire tijdschrift.

Toen ik me hier bij had aangemeld leek het in eerste instantie een hele chaotische website, met een wirwar aan informatie. Maar nadat ik 2 instructie video's had bekeken begon het mij al heel snel te dagen. Ook de schriftelijke handleiding in het Nederlands was erg duidelijk, al waren sommige dingen hierin inmiddels achterhaald. Zo is de roze kleur waar het aantal medegebruikers vermeld wordt inmiddels vervangen door een klein blauw blokje dat groen wordt als je er met de cursor op gaat staan. (snappen jullie het nog?)

Toen e.e.a. duidelijk was begon ik helemaal enthousiast te worden, want Del.icio.us is gewoon reuze handig en ook heel goed te gebruiken voor de bibliotheek.

Het feit dat je overal je favoriete websites (bookmarks) kunt raadplegen, en die ook delen met anderen is geweldig, en door het geven van "tags", steekwoorden zijn ze nog makkelijker terug te vinden. Eigenlijk dus ook een soort van hele handige zoekmachine!
Ik ben dus meteen begonnen mijn favoriete websites te saven en er tags aan te geven die ik handig vind. Dat is nog wel even een klusje, want ik heb nogal wat favorieten op mijn computer thuis. Voorlopig beperk ik me maar even tot de meest gebruikte sites, maar ik ga hier zeker regelmatig gebruik van maken. Ideaal!!!
Maar waarom ze er deze naam aan gegeven hebben is me eigenlijk niet duidelijk. Want ik heb andere voorstellingen bij een "lekker Ding"........
Op naar de Wiki's.

1 opmerking:

Jouke zei

Weer een heel duidelijk en goed stuk blogwerk. Top.