dinsdag 4 november 2008

Ding #6





Uit het Flickr bestand heb ik zomaar 3 foto's gekozen met als thema: "Egypte". Dit heb ik gekozen omdat ik van kleins af aan altijd al een fascinatie heb gehad voor de oude Egyptische cultuur, geschiedenis en de prachtige kunst- en archeologische overblijfselen uit die tijd. Ook omdat het met zoveel geheimzinnigheid omgeven is. Veel zaken zijn zelfs vandaag de dag, met onze moderne technologieën niet te verklaren, of ook maar na te maken! Op Flickr waren zòveel prachtige foto's te vinden, het heeft weer veel herinneringen teruggebracht aan de rondreis die ik zelf ooit heb gemaakt daar.
Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van de "Blog this" knop bij de foto. Zo is een afbeelding inderdaad heel gemakkelijk over te zetten in je eigen weblog.
Verder heb ik globaal de genoemde andere foto-hostings sites bekeken. Ik vind naast Flickr, Picasa denk ik de beste optie. Bij Zoom zijn de eerste 1000 foto's gratis, daarna bijbetalen, of lid van worden van een foto-tijdschrift. En zo hebben ze allemaal wel voor- en nadelen.
Het is en blijft ook een beetje persoonlijk wat en hoeveel je ermee wilt doen. Er kan heel veel, en dat vind ik heel leuk.
Op internet zijn ook wel Nederlandstalige handleidingen te vinden over o.a. Flickr.


1 opmerking:

Jouke zei

Meer dan 100 woorden denk ik toch wel :-).

Ben het met je eens dat naast Flicr (heeft trouwens ook zijn beperkingen mbt aantal sets dat je kunt maken in de gratis versie) Picasa een goede optie is.

Ik gebruik Picasa samen met Simpleviewer voor het plaatsen van foto's op de website van de bieb.