zaterdag 29 november 2008

Ding # 16 YouTube


Met YouTube werk ik zelf al een aantal jaren. Ik vind het een geweldig fenomeen. Filmpjes zoeken. Ik heb al heel veel mooie oude (muziek) filmpjes van vroeger teruggevonden. Jeugdsentiment, filmpjes van "Les Poppy's", "The Osmonds", (erg hè....? En ze maken nog steeds muziek!) waar ik als kind fan van was en hele plakboeken van bijhield.
Maar ook liedjes die ik ooit wel eens op t.v. gezien had, maar die nooit op plaat zijn verschenen kwam ik weer tegen door te zoeken op artiest of titel. Dan stond zomaar het t.v.-fragment op YouTube!
Ik heb privé al een hele lijst met favorieten in mijn account. Ik heb een adressenlijst van mensen waar ik wel eens een filmpje aan doorstuur.
Zoeken op diverse mogelijkheden, geavanceerd zoeken etc. het kan allemaal.
Het eigengemaakte filmpje van mijn katten op mijn blog heb ik ook op YouTube gezet en toen geupload naar mijn blog. En nog maar enkele dagen geleden het mooie filmpje van mijn dochters, dat staat er ook op.

De bibliotheek zou hier natuurlijk heel veel mee kunnen doen. Filmpjes maken, en die weer op de website zetten, of dingen van YouTube gebruiken bij diverse aktiviteiten.
Er is nog veel te ontdekken en uit te proberen, in ieder geval stof tot nadenken.

Ik doe er lekker een filmpje van de Poppy's bij, genieten.... het voelt alsof ik weer 11 ben, net als toen......

11 opmerkingen:

Jouke zei

De Poppy's en de Osmonds. Teiltje svp.
YouTube heeft zo ook zijn nadelen blijkt nu, maar elk nadeel heb ook weer..

catwoman zei

Ja Jouke, ik begrijp dat dit je misselijkheid en maagkrampen niet ten goede komt, maar het was zo leuk....toen. Die Franse jongetjes en Donny Osmond...ik was 11-12 jaar. Geweldig!!En het was echt niet allemaal slecht hoor, m.n. de Poppy's. Heb 2 jaar geleden van allebei de groepjes een CD gekocht, om het jeugdsentiment af en toe op te roepen. Heb trouwen ook de plakboeken nog steeds, ergens op zolder...sorry...

blondie zei

De Poppy's! Hartstikke leuk. Ik was toen ongeveer 9? (1972?) en we galmden luidkeels mee maar wisten denk ik niet eens in welke taal er werd gezongen!

Voel je je al iets beter, Catwoman? En jij, Jouke? Van harte beterschap, beiden.

Groet, Blondie

Anoniem zei

Hallo bloggers,

Eigenlijk heeft internet [in dit geval Tou Tube] voor eenieder altijd wel een voordeel. Zo ook voor mij.

Mijn [muziek] keuze is niet gelijk met eerder genoemde groepen; vult elkaar echter wel aan in ons huwelijk.
Mocht je bijvoorbeeld denken dat Rolling Stones en Beatles niets gemeenschappelijks hebben?
Kijk dan even naar het volgende

Dirty Mac filmpje.


Prachtig dat You Tube! Nergens anders gepubliceerd.

Suc6 met jullie 23 dingen project.

Groet,

Hans

Anoniem zei

Ps: wel even schuiven met de horizontale scroll-bar.

Jouke zei

Kijk.. nu hebben we het over MUZIEK dames!
Bedankt Hans, geweldig!

blondie zei

Wie is Hans precies? De man van Catwoman? Hoe dan ook, deze muziek is natuurlijk ook geweldig!

Groet, Blondie

Jouke zei

Ook?????????:-)

catwoman zei

Ja hoor, ook.....! vind ik ook heel erg mooi. Maar zoals je in mijn profiel kunt lezen hou ik van heel veel soorten muziek. Maar mijn emotie van het moment is wel heel bepalend. Soms heel gevoelig, maar ook af en toe knetterhard en rauw als ik daar behoefte aan heb.

Filmfreak zei

hoe heb je het voor elkaar gekregen met die muziek dat is leuk dat zou ik ook graag willen. Groetjes Jurgen Mooie site.

catwoman zei

Hey Jurgen, ik wil je dat wel uitleggen, maar ik ben nu nog ziek, griep. Maar je kunt het ook aan je coach (Han. Die kan het je ook zo even uitleggen.
Hoor het nog wel Succes